2008. november 23., vasárnap

Mission - almost impossible

Hála kedves barátaimnak, akik támogatják írói törekvéseimet, pöttyet sem veszítek lelkesedésemből! Folytatom a Brigi Saga-t. Na jó, csak Saga szerűséget: viszzatérek hőn szeretett klaviatúrámhoz, és percnyi pihenőt sem hagyva neki, elmesélem a szervezkedés legújabb fejleményeit.

Mission: megtalálni, hogy mivel és mennyiért fogunk tudni ott közlekedni.

Egy kis háttérinformáció: Brazíliában való tartózkodásunk 14 napig fog tartani. Az én eddigi nyaralásaimmal ellentétben, ahol inkább a "napon heverészés" volt a prioritás, most arra a döntésre jutottunk, hogy oké, legyen pancsi is, de leginkább a "szívjuk magunkba az idegen tájak minden újdonságát" című műsorszámra fizetünk be.
A bonyolítás ugye az, hogy Rioból kell indulnunk, és oda is érkeznünk, hiszen a repülő ott száll le és fel.
Így hát egy körutazást teszünk majd :)

Ajaj, most kicsit 22-es csapdájában érzem magam, mert (legalább) két kérdés merül fel bennem: mi legyen az útvonal és mennyibe kerül az utazás?

Hogy mi ezzel a bajom? lássuk csak: az, hogy hova tudunk eljutni, függ attól, hogy mennyi realt költünk el utazásra, az pedig, hogy mennyi realt kell elköltenünk utazásra, attól függ, hogy hova akarunk utazni. Hm. elgondolkodtató. De én most Nagy Sándort játszom, és elvágom azt a bizonyos gordiuszi csomót: kezdjük az utazás árával, induljunk el a térképen dél felé, megyünk, megyünk és ha még marad REALis esély, hát eljutunk valahogy az északi részekre is. Deal?

A közlekedési eszközöket szortírozva három lehetséges megoldás maradt:
- autó
- repülő
- busz

Szuper, ez eddig nem is bonyolult.


1. AUTÓ

Hm, izgis. Hogy egészen pontos legyek, rizikós.

Ahogy már korábban írtam, kaptam olyan híreket, hogy ha ne adj Isten autót bérelnék, eszembe se jusson megállni a piros lámpánál Rio-ban, mert azon nyomban kirabolnak. Hát kell nekem a balhé, mindjárt az első napokon? Nem, köszönöm szépen!

De aztán tovább morfondíroztam: van az a bizonyos Zöld Út, ami már nem Rio-ban van, és állítólag nagyon szép, nem is olyan hosszú, káprázatos tengerpart, tehát mégis jó lenne autóval menni.
A baj az, hogy ha az ember autóval indul, akkor ugye ildomos azzal hazatérnie. Úgy értem, ott szokás leadni, ahol felvettük. Namármost, 2 hétre autót bérelni úgy, hogy közben az ember néhány napot láblógázik, kirándul stb., nem tűnik túl kifizetődőnek.
Olvastam viszont egy olyat, hogy ha az ember Rio-ból csak Sao Paoloig megy autóval, akkor ott le lehet adni azt, és nem kell fizetni a visszaszállításért.
Találtam egy linket, ahol össze lehet hasonlítani több kölcsönző árait. Én a legkisebb autót nagyságrendileg 75 dollárért találtam egy napra.

2. REPÜLŐ

Itt van egy nagyszerű találmány, Airpass-nak hívják. Akkor kell lefoglalni, ha még nem vagyunk Brazíliában. Olyan ez, mint a bérlet a BKV-ra. A Varig nevű cégnél (sajna, valamilyen rejtélyes okból kifolyólag azt gondolták, hogy a világnyelvek közt az angol nem szerepel, ezért ez a link csak a német nyelv rajongóinak mond valamit is) ez 479 dollárba kerül, egy hónapig érvényes, és 4 kupont foglal magában.
A weboldal szuper egyébként, csak egy bibije van (vagy nekem): arra nem sikerült még rájönnöm, hogy melyik távolság hány kupon, tehát a lényeg annyira még nincs meg, dehát azért ezt úgysem hagyom ennyiben: erre a pontra a későbbiekben még vissaztérek.

3. BUSZ

Ez a kedvenc részem. Ugyanis náluk kétfajta busz van: az egyik a normál busz, a másik leito néven fut. Így néz ki:

Hát nem pompás ötlet? A lényege, hogy az ülések átállíthatók szinte ággyá. Amolyan fekvőbusz. Nekem ezt ki kell próbálni. Nyomozásom eredményeképp kiderült, hogy ez kb. duplája a normál busz tarifájának. Viszont, ha az ember ezt választja, akkor már spórolt is a szálláson uszkve 15 dollárt. Az azért már döfi, nem?!

Bár a linkgyűjteménybe is kipakoltam, itt is megosztom mindenkivel az infot: találtam egy nagyon hasznos oldalt, aminek az a rendeltetése, hogy megmondja nekünk, hogy a kijelölt indulási és érkezési város között melyik busztársaság közlekedik, és mennyiért. Juhéééé! Végre valami egyértlemű info!

Csak arra kell figyelni, hogy mind az indulási, mind az érkezési helynél először be kell írni az államot, és utána a várost. Hogy melyik város, melyik államban van? Én összemontázsoltam az útikönyvem térképét, amin a városok vannak, ezzel:


Ennyit dióhéjban a közlekedési lehetőségekről.

A mű elkészült. A mester megpihen. A kritikusok meg zúgolódnak: hogy oké, oké, de most akkor melyik is az olcsóbb? Mivel is fogunk menni? Erre is sor kerül, de nem ma. Ma leteszem a lantot. Nehéz az.

Holnap találkozunk! Addig is: áté já! (aszongya a szótár, így mondják portugálul, hogy viszlát)

Apropó portugál szótár: van valakinek halovány lila gőze arról, hogy miért nem írják le egy útikönyben fonetikusan az egyes szavakat? Honnan a málnásból tudnám, hogy hogyan kell kiejteni egy olyan kifejezést, mint pl. azt, hogy sem chumbo?!?! (a korai öregséget vállaló kislányok kedvéért felfedem mit jelent: ólommentes :)


Nincsenek megjegyzések: