2008. november 22., szombat

Brigi keresni biztonság - oltások

Oké, szállásunk már van. Jöhet a biztonság következő pontja: oltassuk be magunkat.
Mondjuk, igazából nem lenne rossz, ha az ember nem egy hónappal az indulás előtt találná ki, hogy ő el akar utazni Brazíliába. Sokkal kényelmesebben lehetne ezt az oltásosdit játszani, mert olyan is van, amiből ismétlő oltás szükséges.

Egyébként oltásokból lehet válogatni. Brazíliába jelen pillanatban, ha Magyarországról megy az ember, akkor egy sem kötelező. Az Oltóközpont oldalán megtaláljuk, hogy mik az ajánlottak, melyik betegségről mit kell tudni, és ők be is adják ezeket az oltásokat. Persze az ÁNTSZ is jó erre a célra én mégis inkább az Oltóközpontra szavazok.

Amire én nem számítottam, pedig jó lett volna: vannak olyan gyógyszerek, betegségek, amelyek mellé bizonyos oltásokat nem javasolnak, nem adják be. Pl. ha az ember immunrendszert gyengítő gyógyszereket kap, akkor nem ajánlott a sárgaláz elleni oltás, a malária elleni védelem, sőt a hastífusz is necces. Ilyenkor érdemes egy röpke csevejt folytatni erről a kérdésről a kezelőorvosunkkal.
Sajnos én beleesek ebbe a körbe, ezért nem kapom meg a fenn említett oltásokat. Viszont az Oltóközpontban az a jó, hogy adnak tanácsot is.
Nekem pl. elmondták, hogy mivel mind a sárgaláz, mind pedig a malária szúnyoggal terjed, ha olyan szúnyogírtót veszek, amelyik legalább 30%-os DEET hatóanyagú, és megspékelem egy Difusil nevű spray-vel, amit a ruhára kell fújni, és még azt a bizonyos szúnyoghálót is magamra terítem (abban alszom, mert ezek a szörnyetegek leginkább sötétedés után támadnak), akkor sokat tettem azért, hogy ne kapjam el ezeket a csúnyaságokat. (azóta már hallottam egy szúnyogirtó karkötőről is, azt is be fogom szerezni.)
Hepatitis A és B oltást viszont kapok. És azért szavaztam a B verzióra is, mert nemcsak szexuális úton terjed, hanem akkor is, ha mondjuk egy igen erős hasmars miatt valami injekcióra szorulnánk (ez nálam elég esélyes). Ott annyira nem nagy a higiéna, simán előfordul ez a betegség.

És itt visszautalnék arra a bizonyos féregre is, ami az ember húsán át megy be a szervezetébe, és lesz belőle bélféreg: nos, ők Oltóközponttól kapott információim alapján az édesvízben élnek, ezért nem kimondottan ajánlott a tavakban fürdetni, inkább a tenger a jó választás.

Nincsenek megjegyzések: