2008. november 22., szombat

Brigi keresni biztonság - szállás

Ha már az ember nyaralni megy a barátnőivel, érdemes kezébe venni a szervezést. Merthogy akkor úgy alakítja a szállást, programot, stb., hogy az az ő ízlését tükrözze. Többé-kevésbé.

Azonban, ha a másik fél is szeret szervezni, akkor ez bonyolultabb. Szerencsére Nonesz el van most foglalva csemetéjével, Bendzsóval, aki az apjára ütött (a képen a kisebbik Bendzsó, a nagyobbik Gyuri, az apa), így rámbízta a szállás felkutatását.

Hálás feladatom teljesítendő, ismét a nethez fordultam tehát segítségért.

Kitérő: nem is tudom mit csináltam volna, ha 20 évvel ezelőtt akarok szállást keresni Brazíliában. Internet? Na ne!!! az se tudtuk mi az! Igen, kedves tizenévesek, ilyen idők is voltak (sose hittem, hogy egyszer ilyeneket fogok mondani. Izé, írni.)

Dehát egy páran emlékszünk még, hogy akkoriban még a csak a jólmenő családokban volt lehetőség arra, hogy Commodore 64-es gépeken (HP? haggyá' má') csapkodjuk a gombokat, és fő prioritásunk a press play on tape felirat megértése volt, miközben a pattogós cukrok szánkból kiszűrődő zaját próbáltuk minél hangosabbra turbózni. Egyébként jó hír, hogy lehet kapni megint pattogós cukrot a IV. kerületi Horváth cukrászda tetején :)

Szóval, még mindig szállást keresek. Mi Rio-ba fogunk érkezni, és azt tervezzük, hogy eltöltünk ott 3-4 napot, aztán továbbállunk.

Pénzünk természetesen a 0-hoz konvergál, ezért csakis diákszállók, hostelek jöhetnek szóba.

Végül a http://www.hostelbookers.com/ mellett döntök. Ott találtam ugyanis egy szállást (persze a többi keresőn is fenn van, ez tapasztalat), amibe elsőre beleszerettem. Ugye, hogy édes?

Szerencsére ezeken a keresőkön van értékelés (biztonság, fekvés, tisztaság stb. szempontból), és ők elég jól szerepelnek. Meg a Lonely Planet is ajánlotta őket, igaz, 3 évvel ezelőtt.

De nekem ez sem elég: lévén biztonságot kereső egyén, gyorsan csekkolok egyet a térképen, hogy hova is esik az a bizonyos szállás, mert ugye (mint azt korábban megtudtam, és írtam is) nem lenne jó egy favella közepén találni magunkat. Háááát, nem nyugodtam meg. Egész Rio egy nagy favella. A fene se tudja, ilyenkor mit kell tenni. Nyomozok hát tovább.

Végül találtam egy forrást, ami azt állította, hogy a favellának két oldala van (mint minden éremnek): az egyik, amelyik szimplán annyit jelent, hogy a középrétegek lakónegyede, ezek a városban vannak.

A másik a szegénytelepeket jelentő favella a városon kívül, hegyoldalakban található. Íme. Brrrr!




Mivel a mi szállásunk elvileg a belváros közepén van, van esélyünk, hogy az a rész nem ilyen, mint itt a képen... Majd kiderül. Ez lesz az első meglepetés :)

Nincsenek megjegyzések: